Referenser

 
 
210617 Maria Sundhäll_Pia Gyllin_61.jpg

“en närvarande samarbetspartner som vill ditt företags bästa”

Med ett nystartat enmansföretag ville jag inte dra på mig fasta kostnader och eftersom jag är utbildad civilekonom var min plan att sköta bokföringen själv, även om jag aldrig har jobbat med bokföring. Jag skaffade mig ett gratis bokföringsprogram och började bokföra fakturor, hade koll på moms osv. Under veckodagarna var jag ute på uppdrag och på kvällar och helger skötte jag det administrativa i företaget. Jag gjorde bokföringen löpande och vid månadsstängning var frustrationen hög och rädslan av att göra fel överhängande. Jag kan väl säg att jag inte var den trevligaste personen i familjen när bokföringen skulle göras.

Jag fick tips av en annan småföretagare som anlitat a ekonomipartner. Kände direkt vid vår träff att detta verkligen är en tjänst jag kommer må bra av att köpa in. Överlämningen till a ekonomipartner var förvånande enkel, jag fick tydliga instruktioner om vad jag behövde förbereda. Sedan skötte de allt. Nu när vårt samarbete har genomgått 2 årsbokslut inser jag vilken support jag fått av dem. Jag har kunnat fokuserat helt på att växa mitt företag, att göra det som jag är bäst på och som jag även kan ta betalt för.

a Ekonomipartner är en närvarande samarbetspartner som vill ditt företags bästa. De är otroligt kompetenta i de tjänster de utför och ger alltid en snabb återkoppling i de frågor jag har.

 

Maria Fridberg, ägare Orbitera consulting

 

“Hjälpt oss få struktur och ordning”

I samband med en omstrukturering av administrationen i vårt företag så anlitade vi a Ekonomipartner. De har hjälpt oss få struktur och ordning på flöden och processer i ekonomisk planering och uppföljning. Vi får alltid snabbt kontakt med Maria i det operativa arbetet med bokföring och skatter. I planeringen av våra processer och flöden har Maria varit en ovärderlig hjälp så att vi kunnat förenkla och automatisera så långt det är möjligt. Vi rekommenderar a Ekonomipartner som långsiktig affärspartner för företagare som vill ha snabb hjälp att få ordning på de administrativa funktionerna.

 

Peter Wäfors, administrativ chef Sysarb AB

 

“Maria gör svåra frågor lite roligare.”

I och med att vi har en komplex verksamhet med ett ojämnt inflöde av intäkter och kostnader så är det svårt att få ett rättvisande resultat per månad. Styrelsen och ägare har krav på rapportering och ett mer rättvisande resultat månadsvis, så därför har vi anlitat Maria som är expert på det området.
Också skönt att kunna bolla ekonomifrågor i stort med någon som kan vår verksamhet. Maria är lättsam att arbeta med och gör svåra frågor lite roligare.

 

Per Rigbäck, administrativ chef Alfred Nobel Science Park AB

 

“Jag får alltid snabba svar och känner mig trygg”

Med tidigare byråer har jag upplevt att det varit svårt att få kontakt och snabba svar när jag önskat. Nu, sedan jag anlitat a Ekonomipartner AB, har jag en personlig kontakt och drar mig inte för att ringa om stora som små saker. Jag får alltid snabba svar och känner mig trygg. Har Maria inte svar på en fråga tar hon reda på svar och återkommer fort. Alltid ett glatt och positivt bemötande.
Jag har stort förtroende för Maria.

 

Lars B Eriksson, ägare Profor AB

 

“man kan fråga vad som helst, det finns inga dumma frågor”

Innan hade jag dålig koll på hur företaget gick och körde bara på. Idag har jag en helt annan koll och mycket bättre magkänsla. Drev förut en enskild firma och Maria har hjälpt mig i processen att ombilda till ett aktiebolag. Nu har vi koll varje månad och det är ordning. Har inte ångrat en sekund att vi bytte till aktiebolag.
Maria är ärlig vilket jag uppskattar mycket. Och det blir ordning och reda. Jag får tips och vi sätter upp mål, gör budget. Det jag också uppskattar med Maria är att man kan fråga vad som helst, det finns inga dumma frågor.

 

Erica Hellgren, ägare Vita Rummet Hud och Spa AB